adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Hej, hej hösten!

Kategori: Vardag 2014

Även om det är jättetråkigt att sommaren är över för i år så kan jag inte annat än vara glad, för nu är hösten här! Jag älskar hösten! Älskar att se alla färger i naturen, att få ta på mig en stickad tröja, att få sitta ihopkurad i soffan med en kopp te, ett par tända ljus och bara mysa medan mörkret tätnar utomhus <3 Åh, det är så ljuvligt! Vintern är jag dock inte alls lika förtjust i. För min del kunde både januari och februari raderas ur almanackan, de är bara en så otroligt lång och seg transportsträcka fram till våren som jag snart kommer längta mig tokig efter, ombytlig som jag är. 

Hösten för mig känns också mer som en peppigare tid för förändring än vad till exempel januari efter nyår gör. Förhoppningsvis blir det några förändringar nu i höst också, och den största är väl att Ossian snart (hoppas jag iaf, för föräldradagarna börjar sina..) kommer börja på förskolan och skaffa sig en massa nya kompisar och ha jättekul! <3 Våran lilla kille, inte så länge kvar tills han är 1,5 år :') 
Sen ska jag börja strukturera upp saker lite bättre också. Skriva mera listor och grejer, det tycker jag om!
Den hoppas jag att vi ska få det ännu lite mera hemtrevligt hos oss, med fler tavlor på väggarna, gardiner till Ossians rum och lite annat :) Mitt senaste gissel är inredningstidningar, älskar dem! Blir så himla inspirerad av allt jag ser men sen händer oftast ingenting alls och jag lyckas glömma bort allt jag läst. Bättring på den fronten, hoppas vi på!



Med friska, starka, peppade steg mot hösten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: