adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Att klä en julgran

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i barndomshemmet och hjälpt min lilla mamma att klä granen. En spinkig grön sak som tronar längst in i vardagsrummet, nu iklädd en massa (massa) pyssel. Jag är ju av den uppfattningen att allt som hängde i granen när jag var liten, ska fortfarande hängas upp nu, och allt eftersom åren gått så har ju mer och mer saker samlats på, så jag lämnar det till er fantasi att föreställa er hur 2012 års julgran ser ut. Jättefin, ska tilläggas. Nåja, den är ju inte överfull, för hade ju mamma till prydnadsassistent som kunde hejda mig när det blev lite för mycket ^^
En av grejerna som skulle hängas upp var en urgammal, pytteliten snögubbe som säkert hängt med sen innan jag föddes. Denna snögubbe har två likadana kompisar som såklart också skulle med upp i det gröna. Mamma tar upp en av dem, tittar och säger: "Men han har ju bara ett öga! Han får inte vara med!" Det var det värsta, fick jag fram mellan skrattattackerna, han kan ju inte hjälpa att det trillat av. "Nä, men vi tar nån av de andra istället", fortsätter mamma och tar upp de andra två gubbarna. Det visar sig att båda dessa små figurer också är invalida, hatten saknades på den ena och den andra hade även den ett öga borta. Det slutade med att alla utom den hattlösa fick hänga med uppe i granen ett år till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: