adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Det här med graviditet

Kategori: Graviditeten

Jaa.. Det här med graviditeten alltså. Vars ska man börja? Det är ganska fantastiskt ändå, särskilt nu de senaste veckorna då min mage har växt på gode bra :) Försöker föreställa mig att det är en liten en som faktiskt bor därinne, som simmar runt, växer en massa och inte har någon som helst aning om vad som väntar. Eller att det ens fins någonting som väntar. Det är spännande. Även fast jag är i vecka 16 nu och går in i 17 på tisdag så känns det ändå väldigt overkligt.. Ändå tänker jag knappt på nåt annat om dagarna, om hen mår bra därinne, om hen sover eller sprattlar runt, är det en han eller en hon? Jag är så himla nyfiken och längtar som en tokig tills det är dags att träffa lilla Mini i slutet på maj :) Den 27e har vi rutinultraljud som vi ska på och det ska bli så otroligt roligt! Är sjukt nervös över att någonting inte är som det ska vara, och det kommer bli skönt att få veta for sure då. Men jag försöker att inte oroa mig, just nu mår jag toppenbra och jag försöker njuta av det.
 
Första veckorna mådde jag dåligt iaf 22 timmar om dygnet och var tvungen att äta något litet (Mariekex var min räddning) varje kvart (typ) för att inte må ännu sämre. Det var hemskt och det enda jag tänkte på om dagarna var hur jag önskade att tiden skulle gå fortare så att jag kom in i en vecka då jag skulle sluta må så dåligt. Och det gjorde jag ju till sist :) Fy vad skönt! Det enda som "plågar" mig nu är att jag vaknar runt 7-8 (utan undantag!) varje morgon och måste kissa. Men det har jag börjat vänja mig vid nu också.
 
Har under de senaste dagarna också lagt märke till att så fort jag inte gör nåt med händerna så åker de direkt till magen och antingen bara håller där eller mysstryker. Haha, undrar hur länge jag hållt på med det utan att jag märkt det ^^
Här har ni en v. 16-bild på lilla magen också :) 
 
Längtar massor tills jag får känna när hen rör på sig lite mera :)<3 Tycker du kan börja med det snart, lilla pyret!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: