adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Julkalendern anmäls

Kategori: Allmänt

Tydligen har årets julkalender Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst, blivit anmäld sju gånger under den vecka den har sänts. Föräldrar och andra som anmält hävdar att julkalendern uppmanar barn till spiritism och kontakt med det ockulta. 
Och då undrar ju jag som så, hur känsliga har folk blivit egentligen? Första upplagan av den här kalendern gick när jag var liten, 1996, då var det väl knappast några klagomål på den? Visst, man blev ju uppeldad om vidare spöken och annat existerade och jag och mina bröder for ut i lagården vi har på gården och letade spöken med en gammal manick som vi låtsades var en voltmeter. Sjukt spännande var det och vi var såklart helt övertygade om att vi dessutom såg spöken därute i lagården. 
Skadar det här verkligen barn? Knappast, enligt min åsikt. Lite upplivning av fantasin är bara bra, för tusan. Så kanske de sliter sig från iPadar, datorer och allt sånt där och ger sig ut på lite nyttig spökjakt istället. Så till dagens överkänsliga föräldrar kan jag bara säga; tagga ner, andas djupt och lägg ner energin på nåt viktigare istället. Ojoj. 
 
Lovar att jag aldrig ska bli en sån överkänslig mamma när Pyret anlänt.
Bild från Mysteriet på Greveholm från 1996. Jag var tokrädd för Greven och gömde mig under mattan i vardagsrummet när han dök upp i rutan.
(Bild lånad från Sofia Molanders blogg)
Länk till Aftonbladets artikel finns här 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: