adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Liten sammanfattning sen sist och packningstankar

Kategori: Graviditeten

April har det blivit! Det varma vädret håller fortfarande i sig och jag är helt säker på att det måste vara något slags rekord när snön tinar nu, iaf i den del av landet där jag bor. Tror aldrig det gått så fort. Nåja, jag klagar inte, älskar våren, värmen, fågelkvittret och de gröna små löven på träden som blir :) Heja våren!
 
På föräldrakurs har jag och Björn hunnit vara också sen senast jag skrev :) Totalt är det tre träffar vi ska på, och i fredags var alltså den första. Då pratades det mest om förlossningen, hur man hittar dit, vad som händer där, olika typer av smärtlindring osv. Det mesta var sådant vi redan visste om, men det känns ju alltid skönt att få det bekräftat. Nu går jag mest runt och funderar på att packa BB-väskan. En kompis till mig fick sin bebis tre veckor innan BF och de hade inte packat någon väska, så han har sagt till mig att jag ska packa den redan från det att jag var i vecka 25 eller nånting ^^ Framförhållning är ju alltid bra, men nån måtta får det lov att vara, har jag tänkt. Tills nu då. Det börjar kanske vara dags? Igår promenerade vi in i vecka 34, så det närmar sig ju med stormsteg :) Det är fruktansvärt spännande! Som vi längtar efter den lilla tussen, går inte att beskriva :) Tänk att det är mindre än två månader så är hen här :D Hur mycket jag än säger det så går det inte riktigt in..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: