adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Nu är jag LESS!!

Kategori: Allmänt

Att det ska vara så himla svårt, jag fattar inte.. Mitt jobb är vansinnigt fysiskt påfrestande, jag står upp HELA mitt arbetspass och om jag jobbar mer än 6 timmar får jag sitta ner en halvtimme. That's it. 6 timmar eller under; ståtid konstant. Det involverar en massa lyft, böjande och sträckande på sig = sliter på ryggen som redan utan det är belastad till maxgränsen. Förutom detta en helvetes massa stress också. Ni fattar. Har känt ett tag att det är en bra idé att gå ner i tid då jag inte vill vara helt borta från jobbet än, så har tagit tag i att skaffa sjukintyg nu, då jag inte får någon graviditetspenning (plus att handläggningstiden på den var 30 dagar, och Mini är beräknad om 39). Ringde imorse till vårdcentralen för att få en läkartid och bemöttes av detta: "Ja, vi ska se. Det är ju inte så akut iaf". Idiot! Hur fan kan han veta det? Blev helt paff av det bemötandet, så jag sa ingenting. Nästa fredag fick jag iaf tid, och då är det ~10 dagar kvar som jag ska jobba. Ringde tillbaka nu när jag hämtat mig lite för att få en närmare tid. "Nej, det är den tidigaste som finns" säger hon jag pratar med. - Finns det ingen annan läkare jag kan gå till då? "Nääej, vi har ju bara två stycken just nu.." -*förklarar situationen ytterligare så att hon ska förstå vikten av det jag säger* Kan jag inte vända mig någon annanstans då? Har ni någon öppen mottagning?
"Näää, det har vi ju inte.. Enda alternativet är om man går och frågar de här läkarna personligen om de har tid". - Jaha.. Kan du göra det då? "Joo, men det kan jag göra, men jag garanterar inget".


Varför ska det vara så himla svårt?! Ska jag behöva antingen fortsätta jobba med ett jobb som är för fysiskt krävande för mig och min kropp just nu i en månad till eller sitta hemma, må bättre, men utan lön bara för att systemet är jävla uppfuckat? Nu är jag riktigt jävla skitless på det här. Hur svårt kan det vara att få det att fungera? Något sådant här kan ju inte ta länge alls? Läkaren kan träffa mig, fråga hur det står till, nicka och sen skriva på det där jävla pappret. Svårare än så kan det väl inte vara?
Nej, jag är inte insatt alls inom sjukvården, så kanske är det jättesvårt, men har svårt att sympatisera med dem nu. 5 minuter av deras tid vill jag bara ha. Herregud..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: