adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

"Recension" av vaxningen

Kategori: Allmänt

Ja hörni.. Kan sammanfatta vaxningen av mitt högerben (orkade bara med ett, det blev så tradigt) med ett ord: Kladdigt. Jäklar vad kladdigt! Efteråt skulle man ju torka med nån våtservett som följde med, då blev det ännu värre! Jag har ju alltid haft den åsikten om vaxning att "Äh, det kan väl inte göra så ont", och där hade jag faktiskt rätt! HAHA! Överallt som jag har hört så har det varit som att slita av sig benet, ungefär. Så har det låtit av dem jag pratat med, sett på film (opålitlig källa, jag vet) osv, och ja, visst kändes det, det var jag beredd på, man kletar ju på en massa kladd och rycker bort en massa hår på en gång, smärtfritt kan det ju knappast vara. Och som sagt; lite ont, men inte så mycket som mina källor låtit göra sken av. Min smärttröskel är ju inget att skryta med heller, den är ganska mittemellan, så; there you go!
Men som tidigare konstaterat; kladdigt. Ojojoj.. Även efter att jag duschat så känns det fortfarande inte helt.. Okladdigt. Men det går nog över. Tror dock inte riktigt att detta är mitt förstahandsval för hårborttagning. Men så har jag ju 5 remsor kvar i paketet, så lär ju ta det andra benet också här nån dag. Inte ikväll. För det ids jag inte. Nu ska jag äta mackan och se på Arga snickaren innan jag går och lägger mig! Jobb från 10.45 imorgon :)
Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: