adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Sängen färdig och Minifunderingar

Kategori: Graviditeten

Ja, äntligen så är sängen nu sovfärdig för vårat lilla troll :D Madrassen vägrade lyssna på mina hot så nu ikväll gjorde Björn ett par ingrepp med kniven och nu passar den (madrassen alltså, inte kniven) förträffligt i Minis säng! Bäddat fint har jag också gjort och det är inte alls länge kvar tills någon nu ska sova där <3 Imorgon är det tre veckor kvar till BF.
I början av graviditeten gissade jag på att hen skulle komma den 28e (maj då), i förrgår hade jag en dröm om att det blev den 3e och nu i vaket tillstånd funderar jag på om det inte kommer att bli den 8e iaf.. Åh, det är så spännande att hålla på att gissa och fundera :D Min bästa vän (Minis blivande gudmor) håller all världens tummar och tår i förhoppningen om att Mini ska komma på hennes födelsedag, den 5e maj ^^ Sen har vi ju en av mina andra vänner som tycker att Mini ska födas när hon fyller år: den 6e december. Nej, det är jag inte världspepp på, då får det hellre bli 5e maj. Även om jag helst vill att hen ska få ha sin alldeles "egna" födelsedag, men man kan ju inte bestämma allt :) 
Vad gäller gissningar på könet så är det verkligen skilda meningar där, vilket jag tycker är hur roligt som helst :D Det vore ju inte alls lika skoj om alla skulle säga att "det blir en tjej" eller tvärtom. Nejnej, meningsskiljaktigheter är alltid roligt! Iaf gällande detta ;) Personligen var jag först helt inställd på att Mini skulle bli en hon. Nu är jag mer inne på att hen är en han :) Men det är bara en känsla jag har, inte är den särskilt stark heller, det är mer bara som att jag lutar åt "pojkhållet" just nu. Hen får vara vad hen vill, bara hen är frisk och glad :) Frisk iaf, haha.
 
Har ni som läser några gissningar? :) Skriv en liten kommentar isf, skulle vara roligt att höra :)
Kram på er!
 
 
Såhär ser då sängen ut i bäddat tillstånd. Som jag har längtat att få den klar <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: