adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Telefonsamtal

Kategori: Allmänt

Jag är den där typen av människa som verkligen AVSKYR att prata i telefon. Iaf att ringa. Ringer nån till mig funkar det bättre. Men nu såhär i tider då det är mycket som sak fixas, typ köpa saker, (spenderar mååånga timmar på Blocket dessa dagar), ringa om ersättning till F-kassan, ni fattar. Så jag har en liten mental breakdown precis innan jag ska ringa, sen efteråt känns det bra ^^ men det är lika otäckt varje gång ändå. Usch. Det är tur att jag inte jobbar i telefonsupport eller nåt.

Igår iaf så skulle jag ringa Försäkringskassan och höra med dem om ersättning och allt möjligt, så jag fattar mod till mig och slår det lilla numret. "Du har nu plats... 135 i kön." Vad bra! tänker jag. Då hinner jag ju samla mig lite :) Och nog hann jag det alltid... 35 minuter satt jag där i kön. Sen när det väl blev min tur så fick jag kopplingston två gånger. *Tuuuuuuuuut* ........ *Tuuuuuuuuuut* Och sen hände inget mer! Sju minuter till satt jag där och väntade (för mitt i allt plockar säkert nån upp luren, tänkte jag), men det hade jag ingenting för. Då var jag arg. Skitarg, bör tilläggas. Det var nära att något gick sönder. Idag gör jag ett försök till och hoppas på att det går bättre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: