adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Tokig mamma

Kategori: Allmänt

Min mamma är en av de roligaste personerna jag känner. Kanske mest för att hon inte försöker vara skojig, men blir det ändå tack vare timing, tonfall osv. Eller så är det bara jag som är mer lättroad än andra, jag vet inte.
Igår under våran Ikea-resa hade hon iaf en av sina roligare dagar, vid ett tillfälle bröt jag ihop och skrattade så mycket att jag inte fick luft och hela ansiktet blev tomatrött. Det min mamma gjorde då var att kommentera att det såg ut som att jag var på väg att explodera, vilket inte gjorde saken bättre. Tilläggas ska även att detta var i slutet av dagen och att jag aldrig varit mer övertrött. Jag var med andra ord i ytterst sårbart tillstånd.
Nu kommer jag inte ihåg alla tokigheter som inträffade igår, men det jag minns allra tydligast var när det kom en liten, liten rondell som mamma bara körde rätt över. "Nämen oj!" utbrast hon och försökte försvara sig med att bilen innan faktiskt gjort precis likadant.
Nej, igår var en riktigt rolig dag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: