adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Nyvaccinerad kille

Kategori: Vardag 2013

Igår var det dags för Ossian att få tremånadersvaccin. En dag jag inte alls sett fram emot... Har innan hört en del om många bebisar som blir så ledsna, får feber efteråt osv, så nej, det kändes inte jättekul med vaccinering. Men det är viktigt att han får de där sprutorna så att han förhoppningsvis slipper bli sjuk i framtiden, så vi (läs: jag) bet ihop och fick det överstökat. Jag hade fått tips innan att det kunde hjälpa lite om han fick amma samtidigt så att det inte skulle bli lika traumatiskt, så jag satte mitt hopp till att det skulle funka och halade fram mjölkbaren. Tyvärr så fungerade det inte alls så bra som jag hoppats på, och det var så hemskt att se hur ont han fick :( det värkte som aldrig förr i mammahjärtat. Jättejobbigt att inte kunna göra någonting åt det, kände mig som en riktig skurk som lurat med honom på något sånt ;( som tur var hade vi med oss pappa Björn som var så stark och lugnet själv <3 tack och lov.
Men det var inte bara hemskheter! Vi har inte varit på BVC på en månad så det var jättekul att få se hur mycket lillgrabben växt på den tiden :) förra gången vägde han 6,4 kg och var 60 cm lång. Igår hade han ökat till 7,1 kg och 63 cm! Min lilla kille <3
Farbröderna Emma och Bob kom och hälsade på efteråt också, och det var kul :) första mötet för Bob och Ossian och hon blev alldeles såld, speciellt då hon fick köra barnvagnen sen då vi gick ut ;)

Nu har jag legat vaken i ungefär två timmar sen Björn kom och la sig. Ossian har sovit mellan 22 och 05.30 ungefär och det är lite längre än han brukar :) dessvärre resulterade det i att blöjan läckte och jag fick bädda om sängen så så blev jag lite för pigg för att somna om. Sen nojar jag lite över att han ska få feber också :/ han kändes lite för varm nyss men det gick över, dock kom det tillbaka igen så jag ska följa utvecklingen. Han var inte riktigt sig själv igår då han var jättegnällig hela kvällen. I vanliga fall är han ju alltid hur glad som helst. Jag håller tummarna för att han är gladare idag och att febern håller sig borta!

Kanske lika bra att stiga upp och äta frukost? Måste vara på språng idag då Ossian och jag ska och fika med en hel massa damer! Hans farmor och mormor (min mamma då), min farmor och mormor och så tror jag att mammas granne skulle komma med också :) det ska bli jättekul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: