adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Pysselsugen

Kategori: Allmänt

Under de senaste dagarna har jag varit så otroligt pysselsugen! Det enda jag vill göra är att baka en massa julgodis och göra en massa pyssel så det blir mysigt och ombonat! På samma gång känns det inte som att det är någon stor idé att göra alltför mycket. Avskyr den här lägenheten och det ska bli så otroligt skönt att flytta härifrån <3 bara lite mindre än två månader kvar :) nästa år ska det bli julpyssel utan dess like :D nåja, lite pynt har kommit upp iaf :) Det skulle behövas julgardiner. Det saknar jag! Men är inte säker på att jag ids hänga upp några. Julen är ju snart slut ändå, så ^^ det löser sig nog!

Sjukdomarna börjar så sakteliga släppa taget om oss. Nu är det bara Ossian som inte är helt hundra än. Igår var vi till vårdcentralen bara för att kolla att det inte var något allvarligare än vi trodde, och det var väl tur att vi for dit! Det visade sig att han har en öroninflammation utöver förkylningen och febern, så nu har han fått penicillin och en hostmedicin. Han är då mycket piggare idag och termometern visar på under 38 grader för första gången sen i tisdags :) hostan sitter i lite hårdare och han har vaknat flera gånger under natten av hostattacker :( men den försvinner nog den med snart :) lever efter mottot "this too will pass" för tillfället ;) 
Nu längtar vi efter att få umgås som vi brukar! Vi längtar efter Ossians mormor, farbror Emma, Karoline, Elias och Lily, familjen Andersson/Heikki, farbror Samuel... En hel drös med folk som vi vill träffa så fort som möjligt! Snart, snart :)

Adventsstaken i år :) med diverse annat i bakgrunden

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Ska jag komma med julgardiner till veckan?

    Svar: Se, jag visste att du skulle fråga det ;) om du vill får du gärna :)
    Elin

    2013-12-07 | 17:57:31

Kommentera inlägget här: