adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Det där med att orka

Kategori: Allmänt

Idag hade jag tänkt springa ner på stan och köpa en sån där lotionaktig grej på Bodyshop att smörja in magen med. Mest för att det luktar gott men också för att det börjar kännas ordentligt hur utstretchad huden är där. Vissa dagar känns det som om den är på G att explodera! De dagarna vågar jag knappt tänka på hur det kommer vara om 3 månader..
Iallafall, har inte tagit mig ut än, soffan håller mig som gisslan och är mer bekväm än någonsin. "Släpp mig! Jag ska ju vara nyttig idag! Jag ska ut och andas riktig luft!" säger jag åt soffan. - Nä, kom igen nu, det är 8 minusgrader ute, det kommer bli kallare, tänk vad jobbigt att vara ute då. Här, känn på den här kudden vad mysig den är, och här har du en filt också, skönt va? Du kan ju lika gärna gå imorgon istället, svarar soffan och fluffar förföriskt upp sig.

Vi får se hur det går, kanske att jag måste läsa ett kapitel i boken innan jag går..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: