adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Veckobyte

Kategori: Graviditeten

Så är det ju ny vecka gör oss idag! Det gillar vi :) tycker om när man märker att nåt man gör går aktivt framåt, mot målet, så att säga, och det gör ju det här lilla "projektet" utan tvekan ^^
Känner mig ganska stor redan nu, har svårt att sträcka mig över bänkar och annat för att nå saker, men än så länge är det bara lustigt. Fy vad förbannad jag kommer vara om nån månad, kan jag tänka mig.
Har även börjat känna att det rör på sig därinne :D men det känns inte alls som bubblor eller fjärilsfladder som folk beskrivit för mig. Det är mer bara som mjuka små puffar, måste ha missat fladder-fasen helt :O men det gör inget! Det händer ju grejer nu och jag är så glad så glad :D pappa Björn har inte känt nåt utanpå än, men det kommer nog snart :)
Har läst mig till att hen börjar höra röster och annat nu, så jag har läst högt ur Harry Potter 7 för hen vid nåt tillfälle och Björn har ropat saker som: "Hallå! Hör-hör du mig därinne? Hallå!" Lättroad som jag är har jag ju tokskrattat åt det så stackars Mini hörde nog inte jättemycket annat än mig som flabbade.
En grej som är jobbigt är att det typ bara går att sova på sidan, och jag brukar sova åt alla möjliga knäppa håll i vanliga fall, så det är en liten utmaning. Fast tack vare att jag är så trött nästan konstant så somnar jag ändå ^^
Här får ni en gosig bild på mig i långkalsonger och en stökig skohylla :)

Kommentarer

  • Mathilde säger:

    Spännande, när är det beräknat?

    (Vill du göra ett bloglovin byte? Ha en bra dag. =D)

    Svar: Beräknat i slutet på maj.
    Ska kolla din blogg och se :) men byte, mig spelar det ingen roll hur många som läser min. Skriver mer för min egen skull. Följ gärna om du vill, men inte om du inte har lust :)
    Sofia

    2013-01-17 | 22:31:47
    Bloggadress: http://carmenmathilde.blogg.se

Kommentera inlägget här: