adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Det är inte alltid lätt

Kategori: Vardag

Rutinerna har börjar infinna sig på riktigt nu och det känns skönt. I stort sett allt funkar hur bra som helst med den lilla grabben, men ändå känns det inte bra. Varför gör det inte det? Det är klart att man inte kan vara på topp hela tiden när man får sova mindre än man är van vid och hela lägenheten ser ut som ett slagfält för att man inte orkar plocka undan. Men allt funkar ju fint och han mår ju bra. Växer som han ska gör han också. Ändå så mår jag inte bra. Vilket är otroligt jobbigt för det hindrar mig från att njuta av den här första tiden vi har med vårt lilla mirakel, och det finns ju inget jag hellre vill. Som tur är så är Björn ledig i helgen och då kan de två umgås lite mer så kan jag få ta lite tid för mig själv. Jag har en förmåga att sätta mig själv i sista hand, men jag får ändra på det. Är ju inget roligt för Ossian att ha en mamma som bara är melankolisk hela tiden. Lilla älsklingen <3
Som tur är så har jag världens underbaraste mamma som hjälpt mig över alla hinder jag stött på under hela livet, och detta är inget undantag. Vet inte vad jag hade gjort utan henne <3 hon har varit hos oss idag och hjälpt till med precis allt, disk, tvätt, dammsugning och barnmys :) tack mamma <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: