adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Careful what you wish for

Kategori: Allmänt

Alla tycker ju såklart att just deras bebis är den absolut finaste och mysigaste som finns, men i detta fallet är det faktiskt jag som har mest rätt (opartisk som jag är ;)). Ossian och jag hade en riktigt mysig stund igår på förmiddagen så jag sa till honom "Åh vad du är gosig! Kan du inte vara vaken hela dagen?", följt av en massa kärleksförklaringar. Det fanns ju ingen chans att han skulle vara vaken så länge, tänkte jag. Han sover som mest på dagen och är sen vaken merparten av natten, som det ser ut i vanliga fall. Oj, så fel jag hade! Inte långt efter att jag sagt detta så sätter värre magknip än Ossian någonsin haft in. Det var otroligt synd om denna lille kille igår, kan jag tala om. Han har nog aldrig haft ont så länge :/ i vanliga fall brukar det släppa om han får rapa eller så, men igår hjälpte inget. Inte att rapa, bli masserad eller fisa. Björn kutade iväg och köpte Sempers magdroppar som vi gav honom (till Ossian alltså) också. Det är så hemskt att som förälder inte kunna göra någonting, att veta vad problemet är, men att vara totalt maktlös.
Så för att sammanfatta: Ossian sov ett fåtal gånger igår, och när han väl gjorde det så var det ytterst korta stunder på cirka en kvart. Så ja, jag fick ju vad jag önskade, men glömde uppenbarligen meddela önskekontoret om att det var en glad bebis jag ville umgås med. Får vara mer tydlig nästa gång. Nu har han iaf sovit i tre timmar och vaknat för att äta och precis somnat om igen. Hoppas verkligen att han får slippa ha magont idag <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: