adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Hoppsan

Kategori: Allmänt

Ajdå. Kan man säga. Jag var på väg till jobbet i fredags då jag kände att 'hmm, jäklar vad bilen drar åt höger.. Men det kan inte vara punka, då skulle jag ju inte kunna köra 100'. Ack och fy, så fel jag hade! Insåg efter ett par 100 meter till att jag var tvungen stanna och kolla vad som stod på, och såklart, punka på ena framhjulet. Och sen till jobbet var jag också, förbannat! Och inte bara det, jag har absolut ingen aning om hur man byter däck, och även om jag skulle ha det så hade jag inte kunnat åstadkomma värst mycket med pilatesbollen jag har till mage. Dessutom hade jag saker i bilen som de behövde asap på jobbet. Efter att jag ringt runt lite kunde min pappa komma och hämta mig (<3!) och under tiden var detta min utsikt:

 

När han kom fram och skulle hjälpa mig, så fick vi såklart inte upp skuffen där reservdäcket låg, låset hade fryst igen. Så vi fick helt enkelt lämna bilen där medan jag for och jobbade, under tiden så for mamma och hennes man och fixade däcket och parkerade bilen utanför mitt jobb så jag kunde åka med den hem iaf :) I know, I know, mina päron är fantastiska <3 Vet inte vad jag skulle göra utan dem :)

Så jag var på fint humör hela den dagen iaf, trots att det blev lite tokigt ^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: