adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Pregohormoner

Kategori: Graviditeten

Ikväll var det påskmiddag hos min pappa, vilket också betyder äggrullning! En årlig tradition som vi dammar av runt påsk och har roligt till. Vi bygger då en liten "bana" av filtar (en på golvet och två runtom som sarger) och en ramp av böcker och pärmar och tävlar i olika grenar, såsom längd-, kort- och krockrullning. Man får måla varsitt ägg som då ska rullas så långt eller kort (osv) som det går. Skitroligt :) Jag var nog bäst i år i de flesta grenarna, vilket betyder att jag fick mest godis (som då är priset i dessa tävlingar), hurra!
Efter att vi rullat ägg skulle jag och min syster dansa till Just Dance 4, till Wii. Piece of cake, tänkte jag som tidigare ägt ut alla jag träffat (typ) i Dance central. Det jag däremot inte räknat med var att Dance central spelas till Kinnect, vilket ledde till att jag inte fattade något alls av vad som pågick när vi nu då spelade på Wii. Inget funkade som det skulle och jag blev bara mer och mer förtvivlad och inte minst; arg. Skitjävla arg blev jag, vilket roade min styvmamma otroligt mycket. "Du är så preggo!" lyckades hon få fram mellan skrattattackerna. Det har hon ju helt rätt i. Blir hemskt lätt arg nuförtiden, krävs nästan inget alls så går jag i taket, känns det som. I vanliga fall hade jag fått dåligt samvete efteråt men det får jag inte nu. Nu är jag bara arg. Jämt.
Igår var det t.ex påskmiddag hos min mamma och hon bad mig lägga ut servetter, vilket jag gjorde, men hon ville att det skulle vara lite roligare än hur jag fixat (bara lagt dem rätt ut på tallrikarna, inget krångel där inte) som typ en vikning eller så. Då gick jag i taket och tyckte att om det jag gjorde inte dög kunde hon ju fixa det själv.
Ojoj, folket i min närhet har det inte lätt.. Men det närmar sig slutet iaf :) 49 dagar kvar till BF och som vi längtar! Kanske mest de som råkar ut för mina humörsvängningar ^^

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Spelar ingen roll om du är morrig - jag tycker om dig ändå!!! Puss o kram :)

    2013-03-31 | 23:59:29

Kommentera inlägget här: