adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Vagntitt

Kategori: Allmänt

Där vid sju-snåret for jag och skulle titta på barnvagnen jag pratade om tidgare. Den var hur fin som helst och det enda som gjorde att jag tvekade var att det inte fanns någon mjuklift i den. Annars var jag helt såld. Dock har jag en tendens till att vara lite för impulsiv, så jag ville gärna tänka över hur jag skulle göra under kvällen och sedan höra av mig under förmiddagen imorgon. Hon som sålde vagnen försäkrade mig att den skulle vara kvar tills dess och att det bara var att fundera på. Perfekt! tänkte jag och for hem, nöjd över att jag inte varit för impulsiv och bara köpt den sådär, utan tvärtom fattat ett moget beslut.
Lyckan blir dock inte långvarig. Tror bara att jag hade hunnit vara hemma i en timme innan vagnägaren skickar ett mail till mig där det står att hon sålt vagnen. För dramatikens skull önskar jag att jag hade något spännande att berätta om min reaktion, men tyvärr. Jag blev bara fett förbannad och svor fram tills.. Ungefär nu. Nu är jag bara lite skitarg. Tycker att det är fett dålig stil att lova någonting som man sen inte håller. Hon hade ju bara kunnat säga att "nej, det är osäkert, jag kan inte hålla den till dig tills dess", det hade ju varit mycket bättre. Jävla skit.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: