adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Det tar sig?

Kategori: Graviditeten

Har haft molsmärtor i magen och ryggen ända sedan igårkväll någon gång, då tänkte jag inte så mycket på det för "det brukar ju alltid släppa efter ett tag", men jag vaknade och de var kvar (lyckades ändå sova en hel massa, nice!) och så har de fortsatt hela dagen. De har inte alls varit jättestarka, men ändå funnits där till och från. Nu de senaste 2-3 timmarna har de ökat i styrka och gör ändå ont. De är absolut inte ohanterbara, men det är inte skönt alls.
Jag laddade ner en app till mobilen för att lättare kunna klocka värkarna och det känns lite som att det måste vara nåt tokigt, för jag fick det till att de kom med 2-3 minuters mellanrum. Men som sagt, de gör absolut inte jätteont, inget vatten har gått eller någonting, så jag har inte ringt förlossningen. Jag har på känn att de bara skulle säga åt mig att vänta. Vilket är precis vad jag gör nu också. Och håller tummarna för att det ska fortsätta göra ont ^^ haha, detta är väl enda gången i livet då man verkligen vill att det ska göra ont ;) Om jag skulle vakna imorgon och allt kändes som vanligt skulle jag vara GRYMT besviken, så nu håller vi alla tummar och tår :)
Smärtan som är nu sitter mest i ryggen, men den finns i magen med. Mini har inte alls rört sig lika mycket idag som i vanliga fall, men nu framåt kvällen så började hen gymnastisera sig lite mer och far i skrivande stund runt som hen brukar. Ingen skön kombination, haha.
Som jag skrev tidigare; klockade värkarna innan, men inte längre, kändes lite onödigt då det inte gjorde jätteont. Så precis när jag slutade klocka började det kännas mer, det är typiskt ^^
Det blir spännande att se hur det urartar sig :) Ska kika lite Arga snickaren (surprise, surprise!) i väntan på mer händelser!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: