adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Svårt att komma på rubrik...

Kategori: Vardag 2013

Ja, som rubriken anger.. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det här inlägget då jag tänkte att det skulle bli någon sorts liten sammanfattning av vad som hänt på senaste. Dock känns det som att alla inlägg jag skriver nuförtiden blir något sådant, och det är trist då alla rubriker blir därefter också. Så var min tanke om det iaf.
 
I skrivande stund är det... Torsdag? Vill jag tro. Vi kör på det. Torsdag! Klockan är strax efter två och jag sitter och väntar på att tvättmaskinen jag har igång ska bli färdig. Väntar även på att sonen och sambon ska vakna, men de får gärna sova ett liiitet tag till, så jag får hänga tvätten ifred ;) Efter att det är gjort är tanken att vi ska fara hem till min lilla mamma (haha, känns som att det bara är det som händer när jag väl skriver, men jag tycker om att vara där! Därför är det typ bara det jag skriver om) och träffa dem :) Till middag bjuds det på lasagne och det kurrar i magen bara jag tänker på det! Finns nog ingen som gör bättre lasagne än den mamma gör. Lasagne och lussebullar. Det är hennes starkaste sidor inom den kulinariska aspekten. 
 
Igår däremot var vi inte hos min mamma, för ovanlighetens skull ;) Då var det först tänkt att jag, Ossian och en kompis med hennes dotter (Karoline och Lily, som är en månad yngre än Ossian) skulle ta oss en titt på vad Öppna Förskolan i våran stad kunde erbjuda. Detta var någonting vi planerat i säkert tre veckor, men det kom alltid något i vägen som sjukdomar eller liknande. Så igår var den stora dagen! Såklart visar det sig när vi kommer dit att vi tagit fel på dag. En fin liten skylt satt på dörren: "Växthuset har öppet Måndagar, Tisdagar, Torsdagar och Fredagar dessa tider...". Hur tusan lyckades vi pricka in den enda dagen då det faktiskt var stängt? Typiskt våran tur...
Istället bestämde vi oss för att ses lite senare hemma hos dem då Ossian hade ett besök på BVC att närvara på. Allting där såg bra ut och det var ju skönt :) Nästa vecka är det vägning och mätning som gäller då lillgrabben hunnit bli 4 månader redan <3 Hur gick det till?! 
Innan vi for iväg till Karoline och Lily efter BVC tänkte jag bara ta en sväng förbi hemmet för att låta Ossian äta lite. Då somnade pojken och sov i nästan fyra timmar, mitt på dagen! Då blev jag gode förvånad eftersom han i vanliga fall bara sover cirka en timme när han tar sina tupplurar på dagen. Så vi kom inte iväg till dem förrän vid sju ^^ Sedan bar det hemåt vid halv tio efter att Ossian sovit ännu en stund (trött pojk). Sedan ville han såklart inte somna på riktigt förrän vid två. Andra natten i rad det händer.
 
 
Vilket fantastiskt långt inlägg det blev! Grattis om du idats läsa såhär långt :) Nu ska jag hänga tvätt!vv

Kommentarer

  • Mika säger:

    Jag saknar er sjuuuuukt mycket, storasyster<3

    Svar: Saknar er ännu mer fina lillasyster<3<3<3
    Elin

    2013-09-27 | 10:35:42
    Bloggadress: http://www.mikasfoto.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: