adjektivsteorin.blogg.se

Lite tjafs, snack och allmänna funderingar om mammalivet

Att få andas ut mellan varven

Kategori: Allmänt

Det är någonting som är så otroligt viktigt! För alla! Inte bara föräldrar, även om jag kan tycka att behovet av det uppstår oftare nu när Ossian är med i bilden än innan. Från igår till idag är det precis den gåvan som givits mig och karln, och jag är så oerhört tacksam mot min älskade mamma som tycker det är så roligt att ha lille plutten hos sig så att vi får ta det lite lugnt :) <3 kärlek i oändlig mängd till dig, lilla mamma! 
Vardagen för mig just för tillfället går i så stor andel åt till att vara stressad över allt och inget. Det är när jag har tid att sätta mig ner och fundera över VARFÖR jag är så stressad som jag verkligen ser att det är så mycket onödigheter jag går och spänner mig över. Saker som man inte ens kan styra över. Min näst största (för den största vill jag inte skriva ut här, de som ska veta vet) stressfaktor är den över hur ofta lilleman vaknar på natten. En gång i timmen är lite väl ofta tycker jag. Så när man precis har lagt honom för natten känns det nästan som att man bara sitter uppe och väntar på att han ska hojta till så att man måste gå och göra om proceduren igen. Otroligt påfrestande.. 
Ett av de få nyårslöftena jag har till mig själv är att släppa just detta med stressen och att jag ska sluta ha ångest över sånt jag inte kan påverka. Känns som ett bra mål att satsa mot :) förhoppningsvis följer en del tålamod med i kampen mot detta, för det är något jag verkligen behöver mer av ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: